Log in
inloggen bij Renda
Hulp bij wachtwoord
Geen account?
shop word lid
Home / Artikelen

Een ode aan de bouwende helden

- 31 augustus 2023

Begin mei lanceerde Orly & Endevoets een nieuwe wervingscampagne: 'bouwende helden!', gericht op een gevoel van trots en respect voor alle mensen die werken in de bouw. Uitspraken als 'ik ben maar een bouwvakker' wil het vastgoedonderhoudsbedrijf nooit meer horen, want werken in de bouw is een superkracht! Een prachtig vak, waar je oprecht trots op mag zijn. Vakmannen restaureren, renoveren en onderhouden met hun handen hele gebouwen. Zij zijn in staat om gebouwen te verduurzamen. Zij dragen letterlijk bij aan een duurzamere wereld. Een interview met Marketing & communicatie manager Lincy Endevoets over deze 'ode aan de bouwende helden'.

Hoe is het idee voor de campagne Bouwende Helden ontstaan?

“In de bouw is het lastig om nieuwe collega’s aan te trekken. Tijdens een brainstormsessie met mijn collega Martine van HR over hoe wij nieuwe vakkrachten kunnen aantrekken, borrelde bij mij een idee op. Ik snap namelijk niet goed waarom werken op de bouw steeds minder populair wordt, want het is ontzettend knap en cool werk om met je handen hele gebouwen neer te zetten. Onze vakmannen toveren oude gebouwen om tot nieuw, ze verduurzamen woningen met hun handen. Ik vind dat, als onhandig persoon, echt heel erg knap. Veelgehoorde uitspraken als 'ik werk maar in de bouw' of 'ik ben maar een bouwvakker' wil ik dus eigenlijk nooit meer horen. Zo ontstond bij mij het idee voor bouwende helden, want als je dat allemaal met je handen kan: dan ben je toch gewoon een held?! Martine was eigenlijk ook meteen enthousiast, dus toen ben ik aan de slag gegaan met het uitwerken van dit idee.”

Veelgehoorde uitspraken als 'ik ben maar een bouwvakker' wil ik eigenlijk nooit meer horen.

Kun je kort iets vertellen over de campagne?

“Ik ben groot fan van Marvelfilms. Zodoende leek het me leuk om in deze stijl iets op te zetten en onze vakmannen neer te zetten als superhelden. We hebben een speciale website gemaakt, waarbij we vakmannen aan het woord laten over waarom ze bij Orly & Endevoets werken. Zo krijg je ook het echte verhaal te horen, en geen mooi praatje dat bedacht is vanuit communicatie. Daarnaast lichten we op deze website ook verschillende expertises toe, delen we meer over werken bij Orly & Endevoets en vind je natuurlijk ook al onze vacatures.” Om deze website en de campagne ‘bouwende helden’ te lanceren hebben we een video gemaakt geheel in Marvel-stijl. Hiervoor zijn we op een avond gaan filmen bij de Tramkade in Den Bosch, waar we onze vakmannen Adriaan, Antwan, Jan, Jeremy en Wim als helden in beeld hebben gebracht. Zij hebben met heel veel enthousiasme deelgenomen aan de video en we hebben ook erg veel gelachen deze avond. Binnenkort delen we hier ook een ‘behind the shoot’ video over. Voor ons is dit echt een lange termijn campagne en we willen deze stijl door gaan trekken op (een deel) van onze steigerdoeken en andere offline marketingmaterialen. Zo is er bijvoorbeeld ook een bouwende helden onboardingsmap gemaakt voor nieuwe medewerkers. En er volgen vast nog veel meer leuke dingen.”

Volledige bericht lezen?

Het volledige item is gratis beschikbaar voor onze leden.
Nog geen lid? meld u aan bij ons netwerk.

Reacties

x Met het invullen van dit formulier geef je Renda en relaties toestemming om je informatie toe te sturen over producten, dienstverlening en gerelateerde zaken. Akkoord
Renda ©2024. All rights reserved.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren