In de bouw is het personeelstekort de afgelopen jaren flink gegroeid en dit probleem wordt alleen maar groter. Ook Renda-partner Weijerseikhout heeft moeite met het aantrekken van geschikt personeel. De grootste uitdaging voor de dakvernieuwer in Groesbeek zit in de instroom van nieuwe collega's en het begeleiden van oudere collega's richting een goede uitstroom. Benieuwd hoe Weijerseikhout dat aanpakt? Lees dan verder!
Om meer nieuwe initiatieven op te zetten heeft Weijerseikhout een subsidie toegewezen gekregen van de Provincie Gelderland voor sociale innovatie. Initiatiefnemer Koen Verharen legt uit: “Het subsidietraject maakt het mogelijk om nog meer te investeren in opleidingen, leermeesters aan te stellen en nieuwe werkmethodes te ontwikkelen. Ook is de subsidie ingezet voor de ontwikkeling van een aantrekkelijke wervingscampagne om zo jongeren, maar zeker ook ouderen, te enthousiasmeren voor ons mooie vak.”
Maar hoe vind je nieuwe medewerkers in een arbeidsmarkt waar zo ontzettend veel vraag is? Hiervoor was allereerst beter inzicht in de doelgroep “dakspecialist” noodzakelijk. Wat vinden dakspecialisten belangrijk bij het kiezen van een werkgever? En wat lezen, kijken en luisteren ze? Aan de hand van een uitgebreide vragenlijst en diepte-interviews is onderzocht wat de dakspecialisten van Weijerseikhout belangrijk vinden. Er is bewust gekozen voor een onderzoek bij de eigen medewerkers aangezien zij qua functie, opleidingsniveau, leeftijd, interesses en mediagebruik een goede afspiegeling vormen van de doelgroep.
Reacties