Door alle recente reorganisaties verdwijnt veel kennis en ervaring omtrent de woningen en haar huurders. Wie overblijft, moet vaak belangrijke taken op zich nemen. Toch blijft de opgave bestaan. En veel tijd krijgen we niet; met de snelheid waarin de wereld zich vooruit stuwt, is blijven werken in de traditionele systematiek haast onmogelijk.
Hoe ziet planmatig onderhoud 2.0 er dan uit in de praktijk? Hieronder een aantal vragen om tot antwoorden op deze vraag te komen.
Deze laatste is mogelijk de belangrijkste vraag, want besparingen meten en het afgeven van eventuele garanties zijn bepalend voor het wel of niet slagen van een samenwerking. Op al deze vragen heeft de markt de antwoorden paraat. Uit eigen ervaring is gebleken dat besparingen van 15 tot 25% haalbaar zijn. Nu is het zaak om de eerste ervaringen goed te communiceren, zodat andere beslissers een gefundeerd besluit kunnen nemen. De markt is er naar mijn idee klaar voor, maar opdrachtgevers bepalen de koers.
Directeur Caspar de Haan
Reacties