Wist je dat … voor 95% van woningen in Nederland geldt dat de lucht buiten de woning gezonder is dan in de woning? Zonder dat we het doorhebben ‘vervuilen’ we de lucht in onze eigen woningen continu.
Het goede nieuws: De kwaliteit van het binnenklimaat is met simpele maatregelen te verbeteren.
Het slechte nieuws: het bewustzijn over de ongezondheid van woningen is heel laag.
Lees hier meer achtergrondinformatie over de gezonde woning.
Samen aan de slag
Dat bewustzijn moet dus groter. Een taak die het beste samen opgepakt kan worden door corporaties, bouwers, leveranciers van apparaten en diensten en kenners van de eindgebruikers.
Tijdens het Kennisatelier op 1 februari deelt marketingpsycholoog Niels Götz zijn bevindingen over de intrinsieke beweegredenen van de mens. Naast een bom van de meest recente informatie, deelt Niels ook handvatten om concreet de eerste stappen te zetten om bewustzijn van huurders, medewerkers en onszelf te vergroten.
Healthy Home
Hoedemakers is een pilot gestart genaamd 'Healthy Home'. Hierbij bouwen ze 2 NOM woningen. echter wordt 1 woning helemaal uitgerust met de nieuwste technieken op het gebied van gezond wonen. Twee identieke gezinnen zullen hier minimaal een jaar gaan wonen, waarna vervolgens wordt gekeken hoe gezond het binnenklimaat van beide woningen is. Erik Sterks, bedrijfsleider Vastgoedonderhoud, vertelt je graag meer over deze pilot.
100%GZND wonen challenge
Met de 100%GZND wonen challenge zoekt Mitros naar een oplossing die garandeert dat huurders na renovatie een gezond en aangenaam binnenklimaat hebben. Dit betekent een woning met een gezonde luchtkwaliteit zonder tocht, schimmel of teveel vocht. Gerdi Berkers, Projectleider innovatie en adviseur bedrijfsvoering, vertelt je tijdens het Kennisatelier graag meer over deze challenge. Lees hier meer achtergrondinformatie.
Annuleringsvoorwaarden
Kun je helaas toch niet komen? Tot 48 uur van tevoren kun je kosteloos annuleren, in dit geval is dat tot dinsdag 30 januari 13.30 uur. Daarna wordt 50% in rekening gebracht. Voor no shows wordt het gehele bedrag in rekening gebracht.
Marketingpsycholoog Niels Götz