Log in
inloggen bij Renda
Hulp bij wachtwoord
Geen account?
shop word lid
Home / Content / Nieuws

Klachtenlijn VvE-beheerders geopend

31 augustus 2012

Stichting VvE Belang heeft een klachtenlijn in het leven geroepen, waar Verenigingen van Eigenaren (VvE's) en appartementseigenaren klachten kunnen deponeren over hun beheerder.

De stichting ontvangt met regelmaat klachten van aangeslotenen over problemen met hun beheerder. Uit recent onderzoek in opdracht van het ministerie van BZK blijkt ook dat er zich onder de VvE-beheerders, organisaties bevinden die als onbetrouwbaar aangemerkt kunnen worden.

Tot op heden ontbrak het in Nederland aan een centraal meldpunt waar klachten over VvE-beheerders gedeponeerd konden worden. Dit was voor VvE Belang als belangenbehartiger dan ook aanleiding om een klachtenlijn (0162 461133) te beginnen. Hiertoe heeft de organisatie een website geopend.

Jaarlijks verslag

VvE Belang zal de klachten inventariseren, en onderzoeken door contact op te nemen met de beheerder. Op basis van hoor en wederhoor wordt getracht tot een passende oplossing van de klacht te komen. Jaarlijks zal VvE Belang aan de brancheorganisatie van VvE-beheerders en de politiek verslag uitbrengen over de omvang, aard en inhoud van de klachten wat betreft het functioneren van VvE's in Nederland.

Reacties

Renda ©2024. All rights reserved.