Log in
inloggen bij Renda
Hulp bij wachtwoord
Geen account?
shop word lid
Home / Content / Nieuws

Welkomstinterview LAUDY

26 april 2017

Fedde Monsma is Commercieel Manager Bouwservice bij LAUDY Bouwservice (LAUDY Bouw & Ontwikkeling). Namens deze Renda-partner beantwoordt hij de vijf vragen aan..

1. Wat is LAUDY Bouw & Ontwikkeling voor bedrijf?

LAUDY Bouw & Ontwikkeling: samen grensverleggend.

LAUDY Bouw & Ontwikkeling is een innovatieve bouwer, gefundeerd op ruim 160 jaar ervaring. Wij zijn gevestigd in Noord-Brabant, Gelderland en Limburg en ontwikkelen, restaureren, renoveren, realiseren en onderhouden vastgoed. Zowel utiliteitsbouw als woningbouw. Wij werken het liefst aan een duurzame relatie met onze opdrachtgevers en ketenpartners; samen bereik je immers meer dan alleen. Daarbij koppelen wij onze slimme kijk op kostenefficiëntie en techniek, onze focus op operational excellence en de wereldwijde expertise van ons moederbedrijf Ballast Nedam. Zo komen wij samen tot grensverleggende oplossingen.

LAUDY Bouwservice: renovatie, verbouw, service en onderhoud:

LAUDY Bouwservice is het service- en onderhoudsbedrijf van LAUDY Bouw & Ontwikkeling. Vanuit onze 7 vestigingen verrichten wij werkzaamheden voor renovatie, verbouw, niet-planmatig en planmatig onderhoud; dit kan meerjarig onderhoud zijn maar ook op ad hoc basis. Indien nodig 24 uur per dag en 7 dagen in de week. Vaak zijn we als vaste partner verbonden aan opdrachtgevers zoals woningcorporaties, beleggers, zorginstellingen en gemeenten.

Bij opdrachten in renovatie- en verbouwwerkzaamheden werken we aan verduurzaming en waardevermeerdering van de vastgoedportefeuille voor onze klanten. Denk hierbij aan het verduurzamen van woningen tot nul-op-de-meter of EPC 0-woningen. We voegen kwaliteit toe aan de gebouwde omgeving en verhogen hiermee het comfort voor de bewoners. Samen met de opdrachtgever vertalen we duurzame klantwensen naar een concreet eindresultaat. Bij renovaties of nieuwbouw voor woningcorporaties en beleggers creëren we nul-op-de-meterwoningen of EPC 0-woningen. Dit doen we door de toepassing van innovatieve bouwmethodes en ‘state of the art’ technieken.

Binnen ons bedrijf heerst er een mentaliteit van “de handen uit de mouwen steken en aanpakken”. Voor ieder vraagstuk is er een passende oplossing waarbij het belang van de klant en diens bewoners centraal staat. Onze allround vakmensen zijn tijdelijk te gast in de woning en gedragen zich als zodanig tijdens de uitvoering van de werkzaamheden. Een continuering van het woongenot van de klant zijn hierbij leidend. Het zijn onze medewerkers die in specialistische teams de beloftes waarmaken met de juiste (technische) kwaliteit, sociale vaardigheden en enthousiasme in samenwerking. Daarom zijn learning on the job, kennis overdragen en Social Return belangrijke aandachtspunten binnen onze PSO-trede 3 gecertificeerde organisatie.

2. Welke van de Renda-thema's vinden jullie het belangrijkst en waarom?

Maatschappelijk verantwoord ondernemen, duurzaamheid, samenwerken en de klant centraal stellen zijn slechts begrippen, tot dat je er mee aan de slag gaat. De opgave van renovatie en onderhoud in de markt die voor ons ligt is groot, divers en complex.  Als individueel bedrijf kunnen we niet alle vragen beantwoorden en dus is kennisdelen en samenwerken de enige oplossing. De markt veranderd snel en er ontstaan steeds meer openingen om dit daadwerkelijk te gaan doen. Als je de weg eenmaal bent ingeslagen blijkt het ook veel plezieriger werken en komt het ‘samen’ gevoel snel bovendrijven. Daarin is het Renda netwerk een welkome aanvulling. Dat is waar we uiteindelijk naar toe willen, samenwerken in de keten!

3. Hoe helpen jullie de sector vooruit?

Niet alleen voor ons maar ook voor onze collega-bedrijven in de markt zijn het zware tijden geweest. Nu het tij weer keert is het moment aangebroken dat we in de bouwsector de (sociaal-) maatschappelijke vraagstukken opnieuw aandacht kunnen geven. De markt vraagt daar ook naar. De bedrijven die écht invulling gaan geven aan duurzaamheid en leefbaarheid en hier daadwerkelijk maatschappelijk verantwoord mee omgaan hebben de toekomst. Daarin zien wij voor LAUDY een grote rol weggelegd.  We hebben de ervaring en de benodigde ‘tools’: onze eigen sociaal betrokken en getrainde projectleiders en allround vakmensen zijn hierbij de belangrijkste schakel tot succes.  

4. Wat is jullie toekomstvisie voor de bestaande bouw? Wat moet de sector beter doen?

De bouw- en renovatiesector staat voor grote opgaven. De verduurzaming van het woningbezit en het huisvesten van ouderen met het oog op de vergrijzing van de bevolking roept om inventieve en innovatieve oplossingen. We moeten ons sterk maken om hierbij geen eindeloos beroep te blijven doen op fossiele brandstoffen en het onttrekken van grondstoffen aan de aarde. Hoe gaan we aan deze vraag invulling geven en houden we deze planeet leefbaar en hoe geven we deze door aan de volgende generatie ? Grote vraagstukken die enkel ingevuld kunnen gaan worden door samen te werken. LAUDY loopt graag voorop in dit proces en zal de samenwerking opzoeken met opdrachtgevers en partners die deze visie delen en verder mee uit willen bouwen. Ketenintegratie, verduurzaming en werken volgens The Natural Step zijn daarom begrippen die we steeds meer concreet inhoud zullen geven. 

5. Wat wil je zelf nog kwijt?

Als commercieel manager van LAUDY Bouwservice ben ik niet alleen verantwoordelijk voor het contact met onze opdrachtgevers maar meer nog de bewaker van de marktontwikkeling en vervul ik de rol van intermediair tussen de wensen van opdrachtgevers en de wijze waarop LAUDY Bouwservice hier invulling aan geeft. Dat maakt mijn rol heel divers en heel uitdagend. Uiteraard ben ik dagelijks betrokken bij de geboekte resultaten en het proces zodat de klant ook krijgt wat er beloofd is. Als je je afspraken nakomt en met enthousiasme en bezieling dagelijks werkt aan het verbeteren van je dienstverlening hoef je niet meer persé naar de klant toe maar kom je elkaar halverwege tegen: dat heet samenwerken. 

Reacties

Renda ©2024. All rights reserved.